Τα δοντάκια μέσα στην τάξη μας πέφτουν και αλλάζουν το ένα μετά το άλλο! O Κωνσταντίνος, η Βασιλιάνα, η Ελεονόρα κρατούν τα δοντάκια στα χέρια τους όλο χαρά και δείχνουν το στόμα τους χαμογελώντας. Καιρός να μιλήσουμε για τα δοντάκια, για τη χρησιμότητα τους, την προστασία τους, τους φίλους και τους εχθρούς τους.
Ένα μικρό καθρεφτάκι θα μας βοηθήσει να γνωρίσουμε και να παρατηρήσουμε ο καθένας το στόμα του
Συζητάμε και γράφουμε τι βλέπουμε στο στόμα μας και σε τι μας χρησιμεύει
Χαρτογραφούμε τις γνώσεις και τις ιδέες των παιδιών για τα δόντια και ότι θέλουμε να μάθουμε
Παρατηρούμε τα ούλα και τα δόντια αλλά και την οδοντόβουρτσα που τα προστατεύει και τα συνοδεύει όπου και να βρίσκονται
Μετράμε τα δόντια της τεχνητής οδοντοστοιχίας, αλλά και τα δικά μας. Γνωρίζουμε τα ονόματά των δοντιών μας -οι κοπτήρες για να κόβουν, οι κυνόδοντες για να τεμαχίζουν και οι τραπεζίτες για να αλέθουν
Σε πίνακα σημειώνουμε πόσα δόντια έχει το κάθε παιδί
Διαβάζουμε το παραμύθι Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντι
Συζητάμε για τους εχθρούς των δοντιών και τι πρέπει να κάνουμε για να έχουμε γερά και καθαρά δόντια
Ο οδοντογιατρός είναι ο καλύτερος φίλος των δοντιών, τον έχουμε επισκεφθεί ποτέ μέχρι τώρα;
Σημειώνουμε το όνομα μας στο ναι ή στο όχι
Κατασκευάζουμε τη γνάθο και τα δόντια με πλαστελίνη και φασόλια
Τοποθετούμε κινητές καρτέλες δίπλα από τη σωστή λέξη
Με τη βοήθεια των κινητών καρτελών προσπαθούμε να αντιγράψουμε τις λέξεις
Αντιγράφουν σε πλαίσιο τις λέξεις του φύλλου εργασίας
Και βάφουν το χαρούμενο δοντάκι
Μετρούν τα δόντια και γράφουν τον ανάλογο αριθμό
Μιλούμε για τους φίλους των δοντιών και δείχνουμε πως να χρησιμοποιούμε την οδοντόβουρτσα
Παρακολουθούμε στο youtube το βιντεο “Βουρτσίζετε τα δόντια σας” και παρατηρούμε πως πρέπει να τα φροντίζουμε
Ζωγραφίζουμε τις τροφές που προάγουν την υγεία των δοντιών και τις τροφές που την επιβαρύνουν
Ο Βασίλης μιλά για τη μαμά του που είναι οδοντογιατρός και τη δουλειά που κάνει. Συμφωνούμε όλοι μαζί να της ζητήσουμε να μας επισκεφθεί και να μας δώσει πληροφορίες για τα δόντια μας
Διαβάζουμε τη “Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας” και τονίζουμε πόσο πολύ η Τερηδόνα φοβάται και μισεί τον οδοντογιατρό και πόσο πολύ επιθυμεί να χαλάσει τα δοντάκια των παιδιών.
Παίζουμε ένα παιχνίδι με τα αρχικά γράμματα των παιδιών. Η Δόνα η Τερηδόνα ψάχνει ανάμεσα στα γράμματα της αλφαβήτου να βρει τα αρχικά γράμματα των παιδιών της τάξης για να στείλει τους τρεις σωματοφύλακες της να κλέψουν τις οδοντόβουρτες και τις οδοντόκρεμες από τα σπίτια τους. Τα παιδιά πρέπει να κρύψουν τα κεφαλαία αλλά και τα πεζά αρχικά τους γραμματάκια για να μη τα βρουν οι σωματοφύλακες της κ.Δόνας. Τα παιδιά ψάχνουν και ξεχωρίζουν τα δικά τους αρχικά αλλά και των συμμαθητών τους
Συνεχίζουμε και παίζοντας με τους αριθμούς αναρωτιόμαστε πόσες οδοντόβουρτσες χρειάζονται το ένα, τα δυο, τα τρία στρουμφάκια για να πλύνουν τα δόντια τους
τα πέντε στρουμφάκια
Γινόμαστε δύο ομάδες και παίζουμε με το ζάρι των δοντιών ένα παιχνίδι ανταγωνιστικότητας
Νικήτρια η ομάδα που θα σηκώσει όλα τα δόντια της σιαγόνας
Μ ε αυτό το παιχνίδι μαθαίνουν πολύ καλά τις ονομασίες των δοντιών
Βρίσκουμε στο kidspiration τροφές που προστατεύουν και προάγουν την υγεία των δοντιών και τα ενώνουμε με τα υγιή δόντια
Κατασκευάζουμε ομαδικό κολάζ με εικόνες από τροφές που κάνουν χαρούμενα δοντάκια και τροφές που κάνουν τα δοντάκια λυπημένα
κόβουμε εικόνες από περιοδικές και τις ξεχωρίζουμε σε υγιεινές και μη υγιεινές
Τις κολλούν στο αντίστοιχο πλαίσιο
και έτσι δημιουργούμε έναν ολοκληρωμένο πίνακα τροφών που προστατεύουν τα δόντια και αυτών που τα καταστρέφουν
Το Project μας για την υγιεινή των δοντιών έκλεισε με την επίσκεψη της μαμάς του Βασίλη που είναι οδοντίατρος την κυρία Ανδρομάχη η οποία μας έδωσε χρήσιμες συμβουλές.