Αφού διαβάσαμε το παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι “Το γάντι”, συζητήσαμε για τα διδάγματα που βγάζουμε από αυτό και για να τα θυμόμαστε τα γράψαμε σε ένα χαρτί.
Συμφωνήσαμε ότι θα έχουμε στο νου μας αυτά τα σημεία και ότι θα προσπαθήσουμε να τα εφαρμόσουμε κι εμείς στην τάξη μας.
Ακολούθησε μια σειρά από δραστηριότητες , μια γεύση από τις οποίες φαίνεται παρακάτω.
Βάλαμε στη σωστή σειρά τα ζωάκια χρησιμοποιώντας τα τακτικά αριθμητικά , όπως πρώτος,δεύτερος κ.ο.κ και τα αντιστοιχίσαμε με τους σωστούς αριθμούς.
Προσπαθήσαμε να διαβάσουμε τις καρτέλες με τα ονόματα των ζώων και να τις αντιστοιχίσουμε με τη σωστή εικόνα.
Αντιγράψαμε τις λεξούλες με τα ζώα σε σχετικό φύλλο εργασίας, συμβουλευόμενοι έναν πίνακα αναφοράς.
Δραματοποιήσαμε το παραμύθι φορώντας τις σχετικές μάσκες.
Αναφερθήκαμε στη δομή των παραμυθιών , τα οποία έχουν αρχή, μέση και τέλος , καθώς και στον τρόπο που αρχίζουν και τελειώνουν τα παραμύθια. (μια φορά κι έναν καιρό, και ζήσανε αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα κ.ο.κ)
Στη συνέχεια τα παιδιά αναδιηγήθηκαν το παραμύθι με τη βοήθεια των εικόνων των ζώων και προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν στις αφηγήσεις τους τις σχετικές εκφράσεις με τις οποίες ξεκινούν και τελειώνουν τα παραμύθια.
Τις αφηγήσεις τους τις ηχογραφήσαμε και τις μεταφέραμε στον Η/Υ όπου δημιουργήσαμε ένα φάκελο με το όνομα”ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ”. Έτσι τα παιδιά θα μπορούν μόνα τους να ανοίγουν τον φάκελο και να ακούν το παραμύθι από όποιον συμμαθητή τους θέλουν.
Παρακάτω, ενδεικτικά, ακούμε τη Δέσποινα να μας αφηγείται το παραμύθι.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ
Μιλήσαμε για τα μοτίβα και ζωγραφίσαμε γάντια με μοτίβα.
Τελικά φτιάξαμε το γάντι της τάξης μας , όπου με δαχτυλομπογιές βάλαμε ο καθένας τον εαυτό του μέσα!