Τι εννοούμε όταν λέμε μέσα μεταφοράς;
Ποια μέσα μεταφοράς γνωρίζετε;
Με ποια έχετε ταξιδέψει;
Ποια θα θέλατε να γνωρίσετε καλύτερα;
Ερωτήσεις με τις οποίες θέσαμε μια κατάσταση προβληματισμού και κινήσαμε το ενδιαφέρον των παιδιών γύρω από αυτό το θέμα.
Τις απαντήσεις τις καταγράψαμε , με τη βοήθεια της νηπιαγωγού.
Ταξινομήσαμε τα μέσα μεταφοράς ανάλογα με το που κινούνται. ( στον αέρα, στην ξηρά, στη θάλασσα)
Παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια ομαδικά αλλά και σε ζευγάρια, όπως “ήταν ένα μικρό καράβι”,”το τρένο περνά”, “μικρό αεροπλάνο” και η βαρκούλα του ψαρά”.
Διαβάσαμε το πολύ διασκεδαστικό ποιήμα “Η Σακαράκα”, της Ρένας Καρθαίου , εντοπίσαμε τις λέξεις που φανερώνουν ήχο και μάθαμε τα δίψηφα γκ και μπ.
Η Σακαράκα
Γκραν και γκρουν και τρίκι τράκα?
Δες, περνάει μια σακαράκα.
Αγωνίζεται. μπαμ μπουμ
παλιοσίδερα χτυπούν.
Τρίκι τρακ στην ανηφόρα,
προσπαθεί να πάρει φόρα.
Πουφ πουφ πουφ μέσα στη σκόνη,
ξεφυσάει και ξεφουσκώνει.
Τρίκι τρακ και γκραν και γκρουν,
ουφ, τα λάστιχα βογγούν.
Ξάφνου παφ! έχουνε σκάσει
κι έχει η γειτονιά ησυχάσει.
Ρένα Καρθαίου
Μιλήσαμε για τα μέρη του αυτοκινήτου εσωτερικά και εξωτερικά και φτιάξαμε ένα αυτοσχέδιο αυτοκίνητο με υλικά από την τάξη μας.
Μιλήσαμε για τις φυσικές δυνάμεις της βαρύτητας και της τριβής και κάναμε και σχετικά πειράματα με αυτοκινητάκια για να τις κατανοήσουν.
Μιλήσαμε για τη ρύπανση που προκαλούν τα αυτοκίνητα στην ατμόσφαιρα και μάθαμε το τραγούδι “Το τέρας της κυκλοφορίας”, του Γιώργου Χατζηπιερή.
Φτιάξαμε ομαδικό κολάζ με το σύνθημα “ΜΠΑΜΠΑ ΜΗΝ ΤΡΕΧΕΙΣ”
Κάναμε χειροτεχνία κόβοντας αεροπλάνα από χρωματιστά χαρτόνια.
Μιλήσαμε για τα διαφόρων ειδών πλεούμενα από την αρχαιότητα έως σήμερα καθώς και το σκοπό για τον οποίο φτιάχτηκαν κάθε φορά και μιλήσαμε για τη δύναμη της άνωσης που κάνει τα αντικείμενα να επιπλέουν στο νερό.
Πειραματιστήκαμε και οι ίδιοι με αντικείμενα που επιπλέουν ή δεν επιπλέουν και τα ομαδοποιήσαμε μέσα σε στεφάνια.
Είδαμε στο youtube το μύθο με τον Δαίδαλο και τον Ίκαρο και ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση.