ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

Τι εννοούμε όταν λέμε μέσα μεταφοράς;

Ποια μέσα μεταφοράς γνωρίζετε;

Με ποια έχετε ταξιδέψει;

Ποια θα θέλατε να γνωρίσετε καλύτερα;

Ερωτήσεις με τις οποίες θέσαμε μια κατάσταση προβληματισμού και κινήσαμε το ενδιαφέρον των παιδιών γύρω από αυτό το θέμα.

Τις απαντήσεις τις καταγράψαμε , με τη βοήθεια της νηπιαγωγού.

Πάσχα - κυκλοφοριακή 118_320x240

Ταξινομήσαμε τα μέσα μεταφοράς ανάλογα με το που κινούνται. ( στον αέρα, στην ξηρά, στη θάλασσα)

Πάσχα - κυκλοφοριακή 119_320x240

Πάσχα - κυκλοφοριακή 123_320x240

Παίξαμε ψυχοκινητικά παιχνίδια ομαδικά αλλά και σε ζευγάρια, όπως “ήταν ένα μικρό καράβι”,”το τρένο περνά”, “μικρό αεροπλάνο” και η βαρκούλα του ψαρά”.

Πάσχα - κυκλοφοριακή 124_320x240

Πάσχα - κυκλοφοριακή 127_320x240

Πάσχα - κυκλοφοριακή 129_320x240

Πάσχα - κυκλοφοριακή 131_320x240

Διαβάσαμε το πολύ διασκεδαστικό  ποιήμα “Η Σακαράκα”, της Ρένας Καρθαίου , εντοπίσαμε τις λέξεις που φανερώνουν ήχο και μάθαμε τα δίψηφα γκ και μπ.

Η Σακαράκα
Γκραν και γκρουν και τρίκι τράκα?
Δες, περνάει μια σακαράκα.
Αγωνίζεται. μπαμ μπουμ
παλιοσίδερα χτυπούν.
Τρίκι τρακ στην ανηφόρα,
προσπαθεί να πάρει φόρα.
Πουφ πουφ πουφ μέσα στη σκόνη,
ξεφυσάει και ξεφουσκώνει.
Τρίκι τρακ και γκραν και γκρουν,
ουφ, τα λάστιχα βογγούν.
Ξάφνου παφ! έχουνε σκάσει
κι έχει η γειτονιά ησυχάσει.
Ρένα Καρθαίου
Μιλήσαμε για τα μέρη του αυτοκινήτου εσωτερικά και εξωτερικά και φτιάξαμε ένα αυτοσχέδιο αυτοκίνητο με υλικά από την τάξη μας.
ΠΚΑ ΝΑΟΥΣΑΣ 004_180x240
ΠΚΑ ΝΑΟΥΣΑΣ 006_180x240
Μιλήσαμε για τις φυσικές δυνάμεις της βαρύτητας και της τριβής και κάναμε και σχετικά πειράματα με αυτοκινητάκια για να τις κατανοήσουν.
Μιλήσαμε για τη ρύπανση που προκαλούν τα αυτοκίνητα στην ατμόσφαιρα και μάθαμε το τραγούδι “Το τέρας της κυκλοφορίας”, του Γιώργου Χατζηπιερή.
Φτιάξαμε ομαδικό κολάζ με το σύνθημα “ΜΠΑΜΠΑ ΜΗΝ ΤΡΕΧΕΙΣ”
ΠΚΑ ΝΑΟΥΣΑΣ 013_320x240
ΠΚΑ ΝΑΟΥΣΑΣ 011_320x240
ΠΚΑ ΝΑΟΥΣΑΣ 016_320x240
Κάναμε χειροτεχνία κόβοντας  αεροπλάνα από χρωματιστά χαρτόνια.
ΠΚΑ ΝΑΟΥΣΑΣ 017_320x240
Μιλήσαμε για τα διαφόρων ειδών πλεούμενα από την αρχαιότητα έως σήμερα καθώς και το σκοπό για τον οποίο φτιάχτηκαν κάθε φορά και μιλήσαμε για τη δύναμη της άνωσης που κάνει τα αντικείμενα να επιπλέουν στο νερό.
Πειραματιστήκαμε και οι ίδιοι με αντικείμενα που επιπλέουν ή δεν επιπλέουν και τα ομαδοποιήσαμε μέσα σε στεφάνια.
ΠΚΑ ΝΑΟΥΣΑΣ 019_320x240
ΠΚΑ ΝΑΟΥΣΑΣ 026_320x240
ΠΚΑ ΝΑΟΥΣΑΣ 033_320x240
ΠΚΑ ΝΑΟΥΣΑΣ 032_320x240
Είδαμε στο youtube το μύθο με τον Δαίδαλο και τον Ίκαρο και ζωγραφίσαμε ότι μας έκανε εντύπωση.